torstai 5. maaliskuuta 2015

Kela toimii, jee

Viimeinen päivä tammikuuta vein sovitellun päivärahahakemuksen Kelaan ajalle 16.-30.1.2015. Sen jälkeen olen kolme kertaa kasvokkain virkailijan kanssa kysynyt, onko nipussani varmasti kaikki tarvittava. Toisella kerralla jotain puuttui ja toimitin sen samana päivänä jolloin sitten kolmas virkailija todellakin varmisti, että ihan kaikki on.

Kelalta kesti kuukauden keksiä hylkäävän päätöksen perusteluksi se, että minun pitäisi hakea ansiosidonnaista päivärahaa liitolta. Tämän minulle selvitti neljäs virkailija, jolle olin jättämässä jatkohakemusta helmikuun ajalta. Kelalta ei ole tullut postin mukana tätä päätöstä, sain sen virkailijalta paikan päällä.

Minulle siis ei ole tulossa Kelalta lanttiakaan. Tilillä on 28 euroa ja jääkaapissa pelkkä valo. Seuraava tilipäivä on ensi viikon perjantaina. Ei paljon naurata.

Varsinainen operaatio on siis vielä edessä – nippu palkkalaskelmia ja työssäoloehdontäyttymistodistuksia toimitettava työttömyyskassaan ja odotettava sieltä kieltävää päätöstä ja sitten sama rumba uudelleen Kelan kanssa.

Jossain mättää nyt ja pahasti. Suunnittelen suurta raivostumista, kun ensin löydän oikean kohteen.


3 kommenttia:

  1. Upeaa että olet päässyt yli ex-miehestäsi!

    VastaaPoista
  2. Et ole kirjoittanut pitkään aikaan. Onko jotain tapahtunut?

    VastaaPoista
  3. Oh, Anonyymi! Ei sen kummempaa ole tapahtunut kuin että on ollut aika vauhdikas viikko, töitä ja flunssa. Parikin kirjoitusta on muhimassa, julkaisen ne varmaan nyt viikonloppuna. Olen iloinen, että joku - sinä - seuraa tätä blogia. Ihan tyhjään ei kauaa jaksa parkua.

    VastaaPoista

Oliko jotain sanomista? Rohkeasti vaan, anna tulla....!